Veelgestelde vragen

Ik heb geen bevestiging van mijn afspraak ontvangen.


Het zou kunnen zijn dat onze bevestigingsmail in uw SPAM-box is terecht gekomen of om een andere reden niet bij u terecht is gekomen. Geen nood, ook op basis van uw naam en afgesproken tijd laten wij u gewoon toe op het door u geselecteerde tijdslot.




Kan ik ook een schriftelijke bevestiging van de uitslag ontvangen?


Als u een schriftelijke bevestiging van de uitslag nodig heeft dan kunt u deze ontvangen. Let wel op want dit kan vanwege het beschermen van uw persoonsgegevens enkel indien u dit ter plekke bij het horen van de uitslag aangeeft en hierbij uw ID-bewijs toont. Naderhand kunnen wij dit niet meer voor u regelen want wij kunnen dan niet meer aantonen wie er in uw auto heeft gezeten.




Met welke voertuigen ben ik welkom?


Wij ontvangen u bij voorkeur in een personenauto. Alle andere voortuigen zijn ook welkom. Het is voor ons geen enkel probleem als er meerdere mensen in een auto tegelijk worden getest. Plan hiervoor wel meerdere afspraken in en let op dat bij een mogelijke vaststelling van het Corona-virus bij een van de passagiers volgens de richtlijnen van het RIVM de anderen ook in quarantaine zal moeten.




Kan ik een verzamelfactuur ontvangen?


Als u als bedrijf een verzamelfactuur wenst te ontvangen en/of uw medewerkers niet wilt vragen om de test voor te schieten, dan kunt u vouchers kopen. Als u dat wilt sturen wij u een factuur voor 10 vouchers, u ontvangt van ons dan een code die 10x gebruikt kan worden. Uw medewerkers kunnen dan zelf een afspraak inplannen of u kunt dit voor hen verzorgen. Indien u hier gebruik van wilt maken hebben wij enkel uw bedrijfsgegevens nodig die u ons kunt sturen via info@uitslagdirect.nl. Binnen een dag ontvangt u dan de voucher-codes.




Is een test mogelijk als je geen klachten hebt?


Ja, dit is mogelijk en met name bedoeld voor als u nauw contact heeft gehad met een corona-patiënt. Let hierbij wel op dat de test het meest betrouwbaar is op of na dag 5 na het contact met iemand die het corona-virus heeft. U kunt zich ook eerder laten testen, maar dan adviseren we op dag 5 of bij ontstaan van klachten nogmaals te testen. Toont de test op dag 5 geen virus aan dan mag u direct uit quarantaine. Is de test positief dan treden de regels voor corona positief-getest in werking.




Kan ik de boeking annuleren?


De boeking is helaas niet te annuleren. Uw test is op naam gereserveerd en het is een speciale bestelling. De test is niet te annuleren en een terugbetaling is niet mogelijk. U kunt de test dus ook niet annuleren als u ziek bent, door overmacht niet kunt komen, er een uitreisverbod is waardoor u de test niet meer nodig hebt of om een andere reden uw test niet kan doen. Hierom vervalt uw herroepingsrecht daar dit een maatproduct is.




De GGD zegt dat UitslagDirect mijn positieve testuitslag niet heeft doorgegeven.


Een veelvoorkomend probleem de laatste tijd: een positieve test bij UitslagDirect van enige tijd geleden is niet terug te vinden in de corona check app. Bij navraag zegt de GGD dat zij nooit een positieve testuitslag van UitslagDirect heeft ontvangen. Die bewering van de GGD kan natuurlijk niet kloppen: na een positieve testuitslag heeft de GGD immers contact opgenomen voor het bron- en contactonderzoek. Dat heeft de GGD natuurlijk gedaan juist naar aanleiding van de positieve testmelding door UitslagDirect. Testuitslagen die de GGD van externe testbedrijven ontvangt, administreert de GGD in een extern systeem. De positieve testuitslagen bij de GGD zelf administreert de GGD in een intern systeem. En daar gaat het verkeerd: alleen positieve testuitslagen van in het interne systeem van de GGD vermeldt de GGD in de corona check app. En dat is niet terecht, ook positieve testuitslagen van externe testbedrijven dient de GGD in de corona check app te vermelden. Voor het Herstelbewijs verwijst de GGD steevast naar UitslagDirect. Dat is niet terecht. Immers, het is de taak van de GGD om positieve uitslagen te administreren en herstelbewijzen in de corona check app te vermelden. Bovendien heeft UitslagDirect geen toegang tot de corona check app, dus kunnen wij daar ook geen herstelbewijzen in plaatsen.





Ik heb geen bevestiging van mijn afspraak ontvangen.


Het zou kunnen zijn dat onze bevestigingsmail in uw SPAM-box is terecht gekomen of om een andere reden niet bij u terecht is gekomen. Geen nood, ook op basis van uw naam en afgesproken tijd laten wij u gewoon toe op het door u geselecteerde tijdslot.




Kan ik ook een schriftelijke bevestiging van de uitslag ontvangen?


Als u een schriftelijke bevestiging van de uitslag nodig heeft dan kunt u deze ontvangen. Let wel op want dit kan vanwege het beschermen van uw persoonsgegevens enkel indien u dit ter plekke bij het horen van de uitslag aangeeft en hierbij uw ID-bewijs toont. Naderhand kunnen wij dit niet meer voor u regelen want wij kunnen dan niet meer aantonen wie er in uw auto heeft gezeten.




Met welke voertuigen ben ik welkom?


Wij ontvangen u bij voorkeur in een personenauto. Alle andere voortuigen zijn ook welkom. Het is voor ons geen enkel probleem als er meerdere mensen in een auto tegelijk worden getest. Plan hiervoor wel meerdere afspraken in en let op dat bij een mogelijke vaststelling van het Corona-virus bij een van de passagiers volgens de richtlijnen van het RIVM de anderen ook in quarantaine zal moeten.




Kan ik een verzamelfactuur ontvangen?


Als u als bedrijf een verzamelfactuur wenst te ontvangen en/of uw medewerkers niet wilt vragen om de test voor te schieten, dan kunt u vouchers kopen. Als u dat wilt sturen wij u een factuur voor 10 vouchers, u ontvangt van ons dan een code die 10x gebruikt kan worden. Uw medewerkers kunnen dan zelf een afspraak inplannen of u kunt dit voor hen verzorgen. Indien u hier gebruik van wilt maken hebben wij enkel uw bedrijfsgegevens nodig die u ons kunt sturen via info@uitslagdirect.nl. Binnen een dag ontvangt u dan de voucher-codes.




Is een test mogelijk als je geen klachten hebt?


Ja, dit is mogelijk en met name bedoeld voor als u nauw contact heeft gehad met een corona-patiënt. Let hierbij wel op dat de test het meest betrouwbaar is op of na dag 5 na het contact met iemand die het corona-virus heeft. U kunt zich ook eerder laten testen, maar dan adviseren we op dag 5 of bij ontstaan van klachten nogmaals te testen. Toont de test op dag 5 geen virus aan dan mag u direct uit quarantaine. Is de test positief dan treden de regels voor corona positief-getest in werking.




Kan ik de boeking annuleren?


De boeking is helaas niet te annuleren. Uw test is op naam gereserveerd en het is een speciale bestelling. De test is niet te annuleren en een terugbetaling is niet mogelijk. U kunt de test dus ook niet annuleren als u ziek bent, door overmacht niet kunt komen, er een uitreisverbod is waardoor u de test niet meer nodig hebt of om een andere reden uw test niet kan doen. Hierom vervalt uw herroepingsrecht daar dit een maatproduct is.




De GGD zegt dat UitslagDirect mijn positieve testuitslag niet heeft doorgegeven.


Een veelvoorkomend probleem de laatste tijd: een positieve test bij UitslagDirect van enige tijd geleden is niet terug te vinden in de corona check app. Bij navraag zegt de GGD dat zij nooit een positieve testuitslag van UitslagDirect heeft ontvangen. Die bewering van de GGD kan natuurlijk niet kloppen: na een positieve testuitslag heeft de GGD immers contact opgenomen voor het bron- en contactonderzoek. Dat heeft de GGD natuurlijk gedaan juist naar aanleiding van de positieve testmelding door UitslagDirect. Testuitslagen die de GGD van externe testbedrijven ontvangt, administreert de GGD in een extern systeem. De positieve testuitslagen bij de GGD zelf administreert de GGD in een intern systeem. En daar gaat het verkeerd: alleen positieve testuitslagen van in het interne systeem van de GGD vermeldt de GGD in de corona check app. En dat is niet terecht, ook positieve testuitslagen van externe testbedrijven dient de GGD in de corona check app te vermelden. Voor het Herstelbewijs verwijst de GGD steevast naar UitslagDirect. Dat is niet terecht. Immers, het is de taak van de GGD om positieve uitslagen te administreren en herstelbewijzen in de corona check app te vermelden. Bovendien heeft UitslagDirect geen toegang tot de corona check app, dus kunnen wij daar ook geen herstelbewijzen in plaatsen.





Bedankt voor de inzending!